Kwaliteitsrapport ZorgWiel 2017 in begrijpelijke taal voor de bewoners

In 2016 hebben wij met bewoners gepraat over wat zij graag willen veranderen bij ZorgWiel. Sommige bewoners vertelden ons bijvoorbeeld dat zij de nieuwsbrief niet kunnen lezen en dat ze dat jammer vinden. Daarom kun je sinds kort naar stukjes uit de Nieuwsbrief luisteren. Zo weten iedereen precies wat er gebeurt bij ZorgWiel! Fijn he?

In deze luisterversie vertellen we je over het eerste kwaliteitsrapport van ZorgWiel. Dit is een boekwerkje waarin staat hoe wij jullie verzorgen en begeleiden en wat we daarin belangrijk vinden. Ook staat erin wat goed gaat in ieder huis en wat beter kan.

Aartje van Steenis, de coach van de Bewonersraad, heeft dit boekwerkje besproken met de Bewonersraad. De Bewonersraad is het eens met de dingen die in het rapport staan. De Bewonersraad vindt dat ZorgWiel doet wat zij belooft. Voor Mijn Plan heeft de Bewonersraad nog wel een goed idee. Bewoners moeten zelf kunnen kiezen of zij bij het gesprek over Mijn Plan zijn. Dit vinden wij een heel goed idee. Weet jij al of je bij het gesprek over Mijn Plan wilt zijn?

Het kwaliteitsrapport wordt ook gemaakt voor de Zorgkantoren waarmee ZorgWiel samenwerkt. Zij willen ook graag weten wat goed gaat en beter kan. Zij betalen namelijk iedere maand de kosten die we maken om jullie te helpen en te verzorgen. Wij gaan binnenkort met de Zorgkantoren praten over het rapport. Dat vinden wij best spannend!

Lonneke van Herwaarden van Gezinshuis Meiners heeft een boekwerkje gemaakt met daarin alle dingen uit het Kwaliteitsrapport die voor jullie belangrijk zijn. Dit boekwerkje heet ‘versie voor bewoners’ en staat op de website van ZorgWiel. Ook liggen er binnenkort een paar boekwerkjes in jullie woonhuis. Jullie kunnen er dan samen met de begeleiding over praten, bijvoorbeeld tijdens een bewonersoverleg of huiskameroverleg. Laat je weten wat je ervan vindt?