Ons Huis - Uden Archives - Stichting Zorgwiel

Hoera! Ons Huis bestaat 25 jaar!

Hoera! Ons Huis bestaat 25 jaar!

 

Hoera Ons Huis 25 jaar! Op 18 mei bestond Ons Huis 25 jaar. Dit hebben we gevierd met de bewoners, ouders, broers/zussen, vrijwilligers en begeleiders. Het was een geslaagde dag. Er is geproost, gegoocheld, muziek gemaakt en er stond een frietkar.  Ook hebben we een prachtige Qwiek up gekregen waarmee we prachtige beelden en filmpjes kunnen projecteren! En is onze prachtige chill kamer onthuld, hier kunnen we heerlijk ontspannen, genieten van mooie lampen, muziek, filmpjes en rust.   

Ons Huis naar FunPop 

Ons Huis naar FunPop 

 

Het was een groot feest en ondanks de hitte, heeft iedereen enorm genoten. De dag begon al vroeg met een gezellige autorit naar Horst. De hele dag hebben we gedanst, gezongen en goed gesmeerd ;). Na alle fanatieke bewegingen was het tijd voor een heerlijk frietje met snack bij Camillia. Hier konden we even uitrusten voordat we weer terug gingen naar Uden. Kortom, het was een topdag met deze funpoppers!’

 

 

 

 

 

Ons Huis naar Special Olympics

Op 12 & 13 & 14 juni waren weer de Special Olympics in Haarlem.
Ook van Ons Huis waren er 5 bewoners die hier fanatiek aan mee deden.  Thijs (Gouden medaile en de 4e plek), Jitske (Gouden medaile), Thomas (Goud en Zilver) en Gisela (5e & 6e plek) gingen samen het water in en vielen in de prijzen. Eljo klom op zijn paard Henk en ook hij kwam met een mooie gouden medaille thuis. Voor Gisela was het nog eens extra leuk omdat zij op vrijdag 12 juni jarig was en zij vol trots het bord van Brabant mocht dragen bij de opening met een feestmuts op. Ouders hadden een huisje geregeld in de buurt, zodat ze niet op en neer hoefden te rijden. Zondag kwam iedereen moe, maar voldaan weer terug naar Uden. Vol met verhalen en natuurlijk heel trots op hun prijzen. Wat zijn we trots op onze kanjers en feliciteren ze hartelijk!

 

 

De Blitz, Het Klavier en Ons Huis doen mee aan de Vrijbuiters got Talent

De Blitz, Het Klavier en Ons Huis doen mee aan de Vrijbuiters got Talent

 

Bij VTC de Vrijbuiters, de vrijetijdsclub voor gehandicapten in Uden, werd op 8 januari weer de jaarlijkse talentenshow gehouden: Vrijbuiters got talent! En aan deze show deden verschillende bewoners van de woongroepen in Uden mee. Het waren allemaal prachtige optredens.

Van Het Klavier deden Paul, Serena, Judith en Mark mee. Mark verraste ons met een breakdance optreden! Ook Serena stond enthousiast te springen op het podium. Paul bracht een nummer ten gehore van wel 7 minuten lang, met de toepasselijke titel van Bots: 7 dagen lang. Ook Judith van Het Klavier had een mooi optreden!

Ons Huis had 3 kandidaten afgevaardigd: Thomas en Twan als de Toppers met “Everybody needs somebody to love” en Silvia met “Mamma Mia” van Abba.

Woongroep De Blitz werd vertegenwoordigd door Eva, die vrolijk rondsprong op de melodie van “Blikkendag”, Michiel, die in zijn eentje Acda èn de Munnik zong. Danique en Eveline zorgden ervoor dat het publiek de polonaise inzette op “de Engelbewaarder”.

Kortom een vrolijke, muzikale avond, met als klap op de vuurpijl, de tweede prijs voor Michiel!

 

 



Bewoners van Ons Huis op skireis

Bewoners van Ons Huis op skireis

 

Onze bewoners Eljo, Thijs en Gisela zijn op skireis geweest naar Oostenrijk, ze sliepen in een mooi hotel, er zijn hele mooie foto’s gemaakt! 

Carnaval bij Ons Huis

Carnaval bij Ons Huis

 

We zijn weer naar het feest der feesten geweest in de kapel in Uden, het was een groot feest! Op zondag zijn we naar de optocht in Uden geweest.

Familie BBQ bij Ons Huis

14 september was het weer tijd voor onze jaarlijkse familie BBQ met alle bewoners, hun ouders, broers en zussen met partners, vrijwilligers en collega’s.

Het was wederom een geslaagde dag en we hebben heerlijk gegeten.

Ontspanningsweek bij Ons Huis

Ons Huis heeft ontspanningsweek van 22 t/m 26 september.
Dag 1 zijn we met één groepje naar de vlindertuin geweest en één groepje naar de kinderboerderij.
En wat hebben we veel dieren en andere leuke dingen gezien!

s’ Avonds een relaxte dierenfilm gekeken en daar hoort natuurlijk popcorn bij!

Dinsdag hebben we hoeden en stropdassen versierd voor aankomende week. En we hebben voor vanavond aardbeien taartjes gemaakt. En een jeu de boules- en sjoelwedstrijd gehouden!

Op andere dagen zijn we ook nog wezen bowlen en zijn we naar de bioscoop geweest.