Ons Huis - Uden Archives - Pagina 2 van 3 - Stichting Zorgwiel

Sinterklaas en Pieten op bezoek bij Ons Huis

Wat een verrassing op de zondagavond! Sinterklaas en zijn pieten stonden voor de deur! We hebben liedjes gezongen en gedanst en er zijn leuke foto’s gemaakt! We hebben allemaal een zakje pepernoten gekregen! Ook werd er gestrooid met pepernoten en gelachen. Het was een geslaagde avond! 

Sinterklaasbingo op Ons Huis

Vrijdag 5 december hebben we een gezellige Sinterklaasbingo met de bewoners gedaan. Voorafgaande een lekker kopje warme chocolademelk met slagroom natuurlijk. De verwachtingen waren hoog, wie zou er als eerste een prijsje winnen. Gelukkig viel iedereen in de prijzen en hebben we een gezellige avond gehad. 

Wandel 4-daagse Ons Huis

Thomas en Eljo hebben samen met vrijwilligers deelgenomen aan de wandel 4-daagse in Uden. Ondanks het hele warme weer hebben ze alle dagen 5 kilometer gelopen. De laatste dag zijn ze onderweg flink verwend. 

ZorgWiel weekend Ons Huis

Vanuit Ons Huis waren bijna alle bewoners aanwezig bij het ZorgWiel weekend. Er werd genoten van leuke activiteiten, lekker gegeten en zijn er bewoners gezellig blijven logeren.

Bewonersvakantie Ons Huis

Op vrijdag 20 juni gingen de bewoners van Ons Huis op vakantie. Zij zijn een volle week op vakantie geweest bij Weerterbergen in Weert. Daar hadden ze een groot vakantiehuis gehuurd. Er werd lekker uitgeslapen, maar ook werden er elke ochtend door bewoners verse broodjes gehaald bij het winkeltje. We hebben deelgenomen aan de bingo op het park. Silvia en Monique wonnen beiden een leuke prijs. Er is gedanst met Koos Konijn, maar er werd ook met konijntjes geknuffeld op de kinderboerderij in de buurt.  Zelfs de duofiets was mee. Daar werden ook de nodige kilometers op gemaakt. De minigolf en de bowlingbaan werden ook nog getest.

Kortom te veel om alles te vertellen, maar het was een zeer geslaagde week.

 

Bewonersuitje 2025 – Ons Huis

Op zondag 6 juli zijn de bewoners van Ons Huis naar de voorstelling De Blote Billen van de Koning bij Naat Piek geweest, daarna zijn we samen een hapje gaan eten bij de chinees in Uden. Helaas was er een miscommunicatie met de weergoden en kwam de regen met bakken uit de lucht. Ondanks dat werd er veel gelachen en genoten van de voorstelling.

Medewerkers aan het woord: Amber en Sandy

Jullie hebben een duo functie teamleider op woonhuis Ons Huis; wat houdt dat in?

Dit betekent dat er op Ons Huis niet één, maar twee teamleiders zijn! Als teamleiders zijn wij het aanspreekpunt voor onze hele fijne collega’s van het woonhuis, voor ouders, belangenbehartigers en voor de staf. Daarnaast zorgen we er samen met onze collega’s voor dat de bewoners zo fijn mogelijk kunnen wonen op Ons Huis.

Wat vinden jullie het leukste aan jullie werk?

Het leukste is dat je eigenlijk nooit weet wat er weer op je pad komt. De ene dag voer je gesprekken over bewoners, de volgende dag ben je bezig met puzzelen hoe je de bezetting rondkrijgt. Wéér een andere dag ben je vooral veel telefoontjes aan het plegen om van alles te regelen, en de meeste dagen werken we gewoon lekker mee op de groep. Het grootste deel van onze uren werken we namelijk allebei op het woonhuis. De afwisseling tussen al deze taken maakt het leuk en uitdagend.

Wat zijn volgens jullie de voordelen van het samen delen van de functie teamleider?

 Je kunt overleggen en sparren met elkaar. Je hoeft niet alle beslissingen alleen te nemen en je deelt de verantwoordelijkheid.

Wat maakt jullie een goed duo?

We liggen bijna altijd op één lijn, maar als dat niet zo is, kunnen we het daar goed over hebben. We hebben allebei andere kwaliteiten en verschillende taken die we leuk vinden, waardoor we elkaar goed aanvullen. En we kunnen samen flink lachen, wat ook erg belangrijk is!