Ons Huis en Koningsdag
Bij Ons Huis werd op Koningsdag genoten van de Koningsmarkt en ’s avonds werd er geproost op de koning met een lekkere oranje tompouce.

Bij Ons Huis werd op Koningsdag genoten van de Koningsmarkt en ’s avonds werd er geproost op de koning met een lekkere oranje tompouce.

Op zondag 18 mei vierden we met de bewoners van Ons Huis
dat ze er al 24 jaar wonen. Er werd gezellig geproost en genoten
van wat lekkers. Op naar het 25-jarig jubileum!

Op zaterdag 24 mei genoten de bewoners van Ons Huis van het Funpopfestival in Horst. Ondanks het minder mooie weer gingen de voetjes van de vloer, werd er gelachen en gedanst.
De één kocht een mooie pet, terwijl de ander genoot van een heerlijk warm kopje koffie.

In Ons Huis hebben wij een prinses.. en dat is Prinses Gisela!
Gisela is prinses van de Soos geworden in Zeeland, een club waar ze al jaren komt. Ze kan niet wachten tot het echt carnaval is!

Van 8 t/m 15 maart 2025 strijden ruim 1.500 sporters met een verstandelijke beperking uit meer dan 100 landen tegen elkaar tijdens de Special Olympics World Winter Games 2025 in Turijn.
De 21 sporters uit heel Nederland zijn actief in vijf takken van sport; alpineskiën, dansen, langlaufen, shorttrack en snowboarden.
Bij het onderdeel langlaufen doen Eljo en Gisela van Ons Huis mee! Deze toppers hebben er al super veel zin in en hebben afgelopen maanden hard getraind voor dit bijzondere moment. Het is een droom die uitkomt voor Eljo en Gisela! Inmiddels zijn onze toppers al weer terug en hebben een fantastische prestatie neergezet. Gisela heeft een Zilveren medaille gewonnen en Eljo zelfs een Gouden medaille.
Super trots op deze twee kanjers!
Lees het verhaal van Eljo via de website
https://specialolympics.nl/eljos-goud-ik-ben-eerste-geworden/

Dinsdag 23 juli zijn we met zijn allen naar de kermis geweest. Wat een feestje was het! De middag begon met een glaasje fris en het ophalen van de strippenkaarten. Er werden ook leuke gekleurde ballen uitgedeeld. Heerlijk met z’n allen over de kermis gelopen. Sommige gingen ergens in, anderen genoten van het zonnetje en de sfeer. Het zonnetje scheen heerlijk, dus een ijsje kwam als geroepen. Nog even verder over de kermis gelopen en toen de middag afgesloten met een puntzakje friet.
Het was een super leuke dag!

Afgelopen zondag was het erg druk in de tuin van Ons Huis! Er was namelijk een barbecue met bewoners, begeleiding en ook alle ouders, broers, zussen en hun partners. Het was super gezellig! Gelukkig was het mooie weer en heeft iedereen heel lekker gegeten. 
Van 16 september t/m 20 september hebben de bewoners van Ons Huis de ontspanningsweek gehad. En wat was het leuk!
Maandag zijn we gaan zwemmen in het Golfbad Oss en daarna gezellig op visite geweest bij onze begeleidster Kim om naar haar nieuwe huis te kijken. Dinsdag zijn we met de bus naar Den Bosch geweest, hebben we een heerlijke lunch gehad bij Brownies & Downies en hebben we natuurlijk ook nog even gewinkeld. In de avond hadden we een fijne welness avond waar we weer heerlijk tot rust konden komen na een drukke maar ook leuke dag!
Woensdag zijn we naar de dierentuin ZieZoo geweest waar we veel mooie dieren hebben gezien. Donderdag hebben we een jeu de boules toernooi gehad en tussendoor kregen we lekkere hapjes. Vrijdag zijn we naar de bioscoop geweest en sloten we s’avonds de ontspanningsweek weer af met een karaoke avond!
Iedereen is nu nog lekker aan het nagenieten van de leuke week.
